Leonidas Gistel
Ridestore
Leonidas Gistel
- the challenge
De wereldbekende pralines van Leonidas hoeven we je waarschijnlijk niet voor te stellen? Maar dat betekent niet dat achter de schermen alles goed loopt. De conversietracking liep bij dit topbedrijf volkomen in de soep, waardoor de impact van de marketingcampagnes steeds minder werd en de resultaten achterbleven. Tijd om ons als specialisten in te schakelen en de scheve situatie recht te trekken.
- the solution
We doken Google Analytics 4 (GA4) in en deden een grondige audit om zo de pijnpunten bloot te leggen. Meteen namen we ook alle zoekwoorden en Google Ads onder de loep om deze vervolgens bij te schaven. De conversietracking werd opnieuw – volgens de regels van de kunst – geconfigureerd en dit in verschillende talen in Google Tag Manager. Nieuwe campagnes in meerdere talen werden gelanceerd, met een goede meting zodat de conversies opnieuw glashelder zijn.
The results
De nieuwe aanpak wierp onmiddellijk zijn vruchten af en de campagnes zorgden al snel voor meer conversies. Bovendien konden de resultaten opnieuw goed geïnterpreteerd worden omdat de marketingafdeling over de juiste cijfers en inzichten beschikt. Een hele stap vooruit op zowel het vlak van resultaten als rapportage.
“Succesvolle campagnes, staan of vallen bij creativiteit en sterke advertenties, maar net zo goed bij het goed monitoren, bijsturen en rapporteren. Bij Mtea hebben we alle aspecten in de vingers.”
Goed analyseren, goed presteren
Een correcte analyse en een goed ingestelde Google Analytics is ontzettend belangrijk om goed te kunnen meten en het resultaat van je Google Ads campagnes te kunnen bepalen. Bij Mtea zijn we niet enkel thuis in het opzetten van campagnes die werken, we zorgen ook voor een gedegen rapportage en monitoring. Zo kan er sneller bijgestuurd worden wat voor betere resultaten zorgt.
Goed analyseren, goed presteren
Een correcte analyse en een goed ingestelde Google Analytics is ontzettend belangrijk om goed te kunnen meten en het resultaat van je Google Ads campagnes te kunnen bepalen. Bij Mtea zijn we niet enkel thuis in het opzetten van campagnes die werken, we zorgen ook voor een gedegen rapportage en monitoring. Zo kan er sneller bijgestuurd worden wat voor betere resultaten zorgt.
“Succesvolle campagnes, staan of vallen bij creativiteit en sterke advertenties, maar net zo goed bij het goed monitoren, bijsturen en rapporteren. Bij Mtea hebben we alle aspecten in de vingers.”
“We weten opnieuw dat we de juiste zaken aan het meten zijn en zien dat de resultaten weer de goede richting uit gaan. Een hele verademing.”
- Leonidas Gistel -
- Wil je net als Leonidas Gistel goed scoren?